Szukaj

Jak często powinniśmy się spotykać z pracownikami i po co?

Agata, 21 wrzesień 2020
Jak często powinniśmy się spotykać z pracownikami i po co?

Z perspektywy pracownika zawsze miałam poczucie, że moi szefowie mają dla mnie za mało czasu i za rzadko dają mi feedback. Z perspektywy szefa wiem, że ciągle na wszystko jest za mało czasu, a czas sam w sobie mija hurtowo – od razu tygodniami, a nie minutami czy godzinami. Jak często zatem powinniśmy się spotykać z pracownikami i co ważniejsze – po co? Ponieważ jak zwykle najtrafniej byłoby odpowiedzieć „to zależy”, to spróbuję na kilku przykładach napisać, co mi się sprawdzało.

Raz na kwartał – celebracja i rozwój

Taka częstotliwość najlepiej mi się sprawdza na spotkania całego zespołu. Żeby zespół integrować, budować relacje, wypracowywać tematy długoterminowe, weryfikować duże priorytety, podsumowywać i celebrować osiąganie celów kwartalnych.

____________________________________________________________

Na spotkania zespołu weź ze sobą Jupitajnię FRIENDS - idealnie buduje relacje w zespole a regularnie używane ułatwia rozmowy na wartościowe tematy!

____________________________________________________________

Takie chwile dobrze się też sprawdzały na dawki inspiracyjne i rozwojowe, czegoś się uczymy od siebie, coś usprawniamy, wyciągamy wnioski z projektów.

Raz w miesiącu – wsparcie i rozwój

Pracując z zespołem rozproszonym był to dla mnie minimalny czas, żeby spędzić z każdym jeden dzień pracy w terenie, a dla osób funkcjonujących stacjonarnie, aby zadbać o dłuuugą rozmowę rozwojową, coachingową, badającą nastroje i wspierając rozwój bieżący.

Raz w tygodniu - operacyjnie

Praca operacyjna jest dynamiczna i bez cotygodniowych statusów nie byłabym w stanie podejmować żadnych decyzji ani być na bieżąco. Regularność spotkań na statusie całego zespołu pozwala też na ujednolicenie wiedzy, działań, wyciągnie bieżących synergii i szukanie małych usprawnień.

Raz dziennie - relacyjnie

Wspólna kawa, wspomnienie z weekendu oraz bieżące przemyślenia i przegadywanie „adhoków” jest potrzebne, żeby czuć się częścią zespołu i robić wszystko w motywującej atmosferze

Podsumowując – ważne, aby zadbać o wszystkie cele:

Operacyjne, żeby wiedzieć jak idą bieżące zadania

Rozwojowe, żeby wspierać efektywność i osiąganie nowych celów

Wsparcia, aby dawać czas na problemy i bieżące tematy

Celebracji, aby wzmacniać sukcesy i motywację

A nade wszystko – zadbać o relacje z każdym indywidualnie oraz całością jako zespół.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów