Jak często powinniśmy się spotykać z pracownikami i po co?
Agata, 21 wrzesień 2020
Z perspektywy pracownika zawsze miałam poczucie, że moi szefowie mają dla mnie za mało czasu i za rzadko dają mi feedback. Z perspektywy szefa wiem, że ciągle na wszystko jest za mało czasu, a czas sam w sobie mija hurtowo – od razu tygodniami, a nie minutami czy godzinami. Jak często zatem powinniśmy się spotykać z pracownikami i co ważniejsze – po co? Ponieważ jak zwykle najtrafniej byłoby odpowiedzieć „to zależy”, to spróbuję na kilku przykładach napisać, co mi się sprawdzało.
Raz na kwartał – celebracja i rozwój
Taka częstotliwość najlepiej mi się sprawdza na spotkania całego zespołu. Żeby zespół integrować, budować relacje, wypracowywać tematy długoterminowe, weryfikować duże priorytety, podsumowywać i celebrować osiąganie celów kwartalnych.
____________________________________________________________
Na spotkania zespołu weź ze sobą Jupitajnię FRIENDS - idealnie buduje relacje w zespole a regularnie używane ułatwia rozmowy na wartościowe tematy!
____________________________________________________________
Takie chwile dobrze się też sprawdzały na dawki inspiracyjne i rozwojowe, czegoś się uczymy od siebie, coś usprawniamy, wyciągamy wnioski z projektów.
Raz w miesiącu – wsparcie i rozwój
Pracując z zespołem rozproszonym był to dla mnie minimalny czas, żeby spędzić z każdym jeden dzień pracy w terenie, a dla osób funkcjonujących stacjonarnie, aby zadbać o dłuuugą rozmowę rozwojową, coachingową, badającą nastroje i wspierając rozwój bieżący.
Raz w tygodniu - operacyjnie
Praca operacyjna jest dynamiczna i bez cotygodniowych statusów nie byłabym w stanie podejmować żadnych decyzji ani być na bieżąco. Regularność spotkań na statusie całego zespołu pozwala też na ujednolicenie wiedzy, działań, wyciągnie bieżących synergii i szukanie małych usprawnień.
Raz dziennie - relacyjnie
Wspólna kawa, wspomnienie z weekendu oraz bieżące przemyślenia i przegadywanie „adhoków” jest potrzebne, żeby czuć się częścią zespołu i robić wszystko w motywującej atmosferze
Podsumowując – ważne, aby zadbać o wszystkie cele:
Operacyjne, żeby wiedzieć jak idą bieżące zadania
Rozwojowe, żeby wspierać efektywność i osiąganie nowych celów
Wsparcia, aby dawać czas na problemy i bieżące tematy
Celebracji, aby wzmacniać sukcesy i motywację
A nade wszystko – zadbać o relacje z każdym indywidualnie oraz całością jako zespół.